Vnitřní řád ordinace

Vnitřní řád ordinace

V případě porušení tohoto vnitřního řádu, na které jste byli upozorněni a nedošlo z Vaší strany k nápravě, můžeme poskytování naší péče ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.

V případě ukončení  péče z důvodu porušení vnitřního řádu Vám  předáme vyrozumění s odůvodněním, v souladu s §48 odst. 5 zákona č. 372/2011 Sb. a zašleme na Vámi uvedenou emailovou adresu nebo Vámi uvedené bydliště.

 

  1. Pacient je povinen řídit se tímto vnitřním řádem.
  2. Dodržujte léčebný a diagnostický postup navržený zdravotnickým personálem.
  3. Informujte ošetřující zdravotnický personál o zdravotním stavu a dodržování léčebného režimu, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb.
  4. K pracovníkům zařízení a ostatním pacientům se chovejte nekonfliktně, s respektem a dle zásad slušného chování. Při porušení může být Vaše vyšetření odmítnuto.
  5. Nepožadujte služby, o kterých jste byli personálem poučeni, že je poskytnout nemohou nebo ze závažných, obecně platných důvodu poskytnout nechtějí.
  6. Před plánovanou kontrolou dodržujte zásady osobní hygieny a přijďte vždy řádně upraveni a v čistém prádle. Při nedodržení může být Vaše vyšetření odmítnuto.
  7. Pokud máte příznaky nebo se ve Vaší domácnosti vyskytuje infekční onemocnění (např. respirační onemocnění, spála, chřipka, COVID, virové střevní katary aj.) či parazitární onemocnění (např. vši, štěnice aj.), vždy nám toto oznamte předem.
  8. Pokud máte jakékoli příznaky infekčního onemocnění horních cest dýchacích nebo počínajícího infekčního onemocnění (např. teplota, bolesti svalů a kloubů, zvýšená teplota, bolest v krku, rýma, kašel) musíte mít nasazený respirátor nebo roušku už při vstupu do našeho zdravotnického zařízení a mít jej nasazen po celou dobu.
  9. Nepožívejte alkohol nebo jiné návykové látky a nekuřte v prostorách zařízení. Pacient je povinen podrobit se na základě rozhodnutí ošetřujícího lékaře v odůvodněných případech vyšetřením za účelem prokázání, zda je nebo není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
  10. Do vnitřních prostor zařízení nevoďte psy a jiná zvířata (kromě asistenčních psů).
  11. Při vstupu do ordinace se přihlaste platným průkazem pojištěnce. V odůvodněných případech můžeme požadovat, abyste prokázal/a svou totožnost platným dokladem totožnosti. Pokud svoji totožnost neprokážete, může být Vaše návštěva u lékaře odmítnuta.
  12. Při změně pojišťovny, jména, adresy bydliště, čísla telefonu, mailu, zaměstnavatele, nám bezodkladně hlaste změny.
  13. Je nutné, abyste se na veškerá vyšetření vždy předem objednali (email, osobně, nebo telefonickým hovorem). Doba pro objednání může být jeden, ale i více týdnů v závislosti na vytížení ordinace. V případě, že nepřijdete na objednaný termín včas, může být Vaše návštěva u lékaře přeložena nebo odmítnuta.
  14. Bez objednání jsou ošetřeni pouze pacienti v ohrožení života nebo při náhlém a život ohrožujícím zhoršení zdravotního stavu, kdy je ošetření poskytnuto jako první lékařská pomoc do doby příjezdu záchranné služby.
  15. Pořadí pacientů určuje lékař. Maximálně se snažíme dodržovat časy objednání, ale mohou nastat nepředvídatelné situace, kdy se čas objednání může změnit.
  16. Čas pro jednotlivá ošetření a prohlídky je omezené termínem objednání následujícího pacienta – dodržujte čas vyhrazený na Vaše vyšetření.
  17. Opakované recepty předepisujeme u pacientů, u kterých je dobře nastavená dlouhodobá léčba. I v těchto případech je nutné na vyzvání přijít na kontrolu většinou po 6-12 měsících dle povahy nemoci a stavu. Další opakované recepty vystavujeme až po této kontrole.
  18. Poskytujeme i služby nehrazené ze zdravotního pojištění – jejich seznam s ceníkem najdete na našich internetových stránkách a v čekárně ordinace. Je povinností předem zaplatit za požadovanou službu.
  19. Pokud se po objednání k vyšetření nedostavíte a alespoň 24 hodin předem neomluvíte, nebo nemáte závažný a neočekávatelný důvod proč jste se na objednané vyšetření neostavili, buďte si vědomi, že jste zavinili prodlevu v naší práci, připravili jiného pacienta o brzký termín vyšetření a tím způsobili komplikace a ekonomickou ztrátu, kterou byste měli uhradit dle ceníku.
  20. V prostorách zdravotnického zařízení hovořte tlumeně a postupujte podle pokynů našich pracovníků, ve vnitřních prostorách netelefonujte.
  21. V případě, že nemluvíte česky, upozorněte předem na tuto skutečnost a při objednání se domluvte, zda naši lékaři zvládnou komunikaci ve Vám známém jazyce nebo si musíte opatřit doprovod překladatele.
  22. V našem zařízení působí několik lékařů a termíny k objednání poskytujeme podle volných míst jak jdou za sebou a není možné se objednat ke konkrétnímu lékaři. Pokud si chcete vybrat konkrétního lékaře, jde o službu, kterou nehradí zdravotní pojištění, a můžete si ji zaplatit podle ceníku.
  23. Respektujte, že lékaři při práci nemohou být rušeni telefonickými hovory, a proto je nepřepojujeme.
  24. Pokud přijdete bez předchozího objednání a nejste v ohrožení života, vyčkejte v čekárně, až budete osloveni naším pracovníkem.
  25. Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci
    bez předchozího písemného souhlasu.
  26. Dodržujte hygienu, uklízejte po sobě, především při použití WC.